Coca-Cola

Coca-Cola organiseerde in het Westerpark in Amsterdam het evenement ‘Winter on the Coca-Cola Side of Life’. Met een kunstmatige zon van maar liefst 10 meter doorsnede werd een enorme hoeveelheid zonlicht verspreid. Het reclame bureau van Coca-Cola, NRG3, had de opdracht gekregen om een speciale website t.b.v. dit evenement te maken die uitnodigend zou werken.

coca-cola

Virro kreeg de vraag of het mogelijk was om direct na de start van het evenement enkele panorama foto’s te maken: bij daglicht én in de schemering. De middag foto was om aan te geven dat het druilerig winterweer was en de avond foto om de kunstmatige zon beter uit te lichten. Tevens hadden ze de wens om alleen het evenement te fotograferen en niet de omgeving van het Westerpark, daarom is gekozen voor 180 graden panorama foto’s.

coca-cola

Vlak na de opbouw ’s middags heeft Virro twee panorama foto’s gemaakt. Deze foto’s zijn vanaf het evenement direct doorgestuurd naar de studio om verwerkt te worden. Vervolgens heeft de fotograaf in de schemering weer twee 180 graden foto’s gemaakt. Terwijl de tweede set foto’s werd verstuurd naar de studio waren de eerste twee panorama foto’s al online op de website van Coca-Cola te zien. De laatste twee panorama foto’s stonden een uur later online.